Forskningsgigant bytter navn

20. november bytter Unifob AS navn til Uni Research og får ny visuell profil. Uni Research er en av Norges største forskningsorganisasjoner. Vi har over 500 ansatte fra 30 nasjoner, og omsetter forskning for 450 millioner i året.

Vi har vært en av forskningsnorges best bevarte hemmeligheter, men nå står vi frem med felles navn og felles profil. Dagen feires sammen med samarbeidspartnere, kolleger og venner i Tårnsalen på Bergen Kunstmuseum. I tillegg til fast føde, byr vi på smakebiter fra vår virksomhet servert av noen av våre forskningstalenter. Tema som sykefravær, klimaendringer, skrivehjelp for dyslektikere, redningsaksjon for Vossolaksen og norske koloniherrer er noe av det som står på menyen.

Pressen er hjertelig velkommen!

Om oss
Uni Research driver forskning og utvikling innen helse, språk- og informasjonsteknologi, marinbiologi, miljø, klima, petroleum, kultur og samfunn. Uni Research er partner i to sentre for fremragende forskning (SFF) og tre sentre for miljøvennlig energi (FME).

Selskapet består av ni fagavdelinger:
    •    Uni BCCS
    •    Uni Bjerknessenteret
    •    Uni CIPR
    •    Uni Digital
    •    Uni Global
    •    Uni helse
    •    Uni Miljø
    •    Uni Rokkansenteret
    •    Uni Sars Centre

Unifob har eksistert siden 1986. Vi ble først etablert som stiftelse, men gikk over til aksjeselskapsformen i 2003. Våre hovedeiere er Universitetet i Bergen og Stiftelsen Universitetsforskning Bergen.

Les mer om oss på:
www.uni.no

For mer informasjon, kontakt:
Adm.dir Arne S Svindland
Tlf: 975 45 969